Header Ads


recent

KITA HANYA MCM NI & TAK BERUBAH
















Pernah terfikir tak kenapa kadang2 saya rasa yang kawan2 dah  berubah? Adakah sebab saya tak boleh terima perubahan itu atau saya yang tidak mahu berubah? Yang pastinya jawapan  adalah saya tidak suka mengalami zaman perubahan biarlah hidup dgn gembira dan ceria sentiasa dan disamping org2 yg tersayang dan menghargai setiap masa yg ada.

Bagi saya, bila mengalami zaman perubahan ni, pasti akan ada yang terluka. Terluka dengan sikap dan kata2 . Bukan nak menyalahkan sesiapa, sebab saya bercakap berdasarkan hati saya, jadi jangan ambil hati k, hanya sekadar ingin berkongsi, melalui hafiz saya mula mengenali kwn2 dan semuanya bermula disitu.

Jika berubah kepada sesuatu yang baik mmglah saya tak menghalang.Tapi kena ingat juga, tidak semua yang akan suka dengan perubahan itu. Kadang2 perubahan yang berlaku boleh membuatkan kita mula  renggang dengan kawan2. Tapi saya nasihatkan, janganlah sesekali bersikap macam tu. Sebab itu hanya akan menyebabkan saya berasa kesunyian. kerana saya pernah alami saat begitu.

Betapa saya  merasakan terlalu cepat masa berlalu. Kadang2 saya merasakan baru semalam saat2 gembira itu semua berlaku. Sampaikan kadang2 saya rasakan, kenapa saya tak dapat lalui detik2 itu semula....hrmmm adakah disebabkan kenakalan saya....tapi saya tahu batasan saya dan tak akan landing tanpa tujuan, tapi tetap rindukan gelak tawa korang lebih2 lagi yg selalu ada dan sentiasa ada walau tak nampak namun kata hati saya berkata dia selalu  ada....pelik kan tapi kata hati selalunya betul.

Ok lah bertanya tetang saya adakah saya sudah berubah atau tidak, hanya saya yg  tahu jawapan saya sendiri , Jangan tanya mengapa saya tidak bagi jawapan, sebab saya tak tahu nak jelaskan macam mana. Pada mereka yang dah lama kenal saya, mungkin diorang tahu saya berubah atau tidak. Kita tidak sedar kita berubah atau tidak, sebab kita rasakan kita masih seperti dahulu. Tapi orang lain akan sedar perubahan kita. Percayalah....

last k...Saya suka tengok kawan2  tersenyum gembira, tawa riang,terutama kat TEMAN yg selalu ada walau saya berada dlm keadaan mcm manapun selalu menemani dan memahami,tapi itu dah cukup buat aku sendiri tersenyum. Sebab senyuman dan tawa lah yang jadi penawar bagi mengubat rindu saya. Sungguh, saya rindukan awk....hargailah masa yg ada kerana saya tahu kita hanya mcm ni.

Tidak ada komentar:

Diberdayakan oleh Blogger.